Regionalny oddział w Gdańsku

Nieoczywiste ryzyka estońskiego CIT: półtora roku doświadczeń ( 2 godziny )

25 marca 2024 r.

Regionalna Rada zaprasza do udziału w szkoleniu fakultatywnym w dniu 17.04.2024r. godz. 17.00 - 19.00 online. (2 godz.)

Nieoczywiste ryzyka estońskiego CIT: półtora roku doświadczeń

Po półtora roku od wprowadzenia istotnych modyfikacji w konstrukcji przepisów regulujących ryczałt od dochodów spółek (dalej jako „e-CIT”) może wydawać się, że o e-CIT powiedziano już wszystko. Wbrew powszechnemu przekonaniu wciąż występują jednak ryzyka, które umykają uwadze większości ekspertów, a mogą unicestwić wszystkie działania związane z przejściem na e-CIT.

W trakcie szkolenia eksperci Kancelarii opowiedzą o nieoczywistych ryzykach zidentyfikowanych
w trakcie pracy nad realizacją projektów oraz przedstawią praktyczne i sprawdzone rozwiązania tych problemów.

Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do księgowych oraz szefów działów prawnych
i podatkowych podmiotów, które dokonały wyboru opodatkowania e-CIT.

Program szkolenia:

  1. Nieuświadomiony brak prawa do wyboru opodatkowania e-CIT:
    1. czy to w ogóle prawdopodobne i kiedy może się wydarzyć?
    2. konsekwencje braku spełnienia przesłanek pomimo skierowania zawiadomienia o dokonaniu wyboru opodatkowania e-CIT – czy można to naprawić?
    3. jak się przed tym zabezpieczyć?
  2. Status podatnika w e-CIT.
  3. Przejście na e-CIT w trakcie roku podatkowego – praktyczne problemy.
  4. Wypłata dywidendy i zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy:
    1. dopuszczalność zastosowania mechanizmu redukcyjnego – praktyczne problemy, praktyka organów podatkowych,
    2. podstawa opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych – praktyczne problemy, praktyka organów podatkowych
  5. Problemy z zakończeniem opodatkowania e-CIT:
    1. sposoby i moment wystąpienia skutku zakończenia opodatkowania e-CIT – praktyczne problemy, praktyka organów podatkowych,
    2. zróżnicowane konsekwencje zakończenia opodatkowania e-CIT.
  6. .Podsumowanie.
  7. Pytania i odpowiedzi (Q&A).
Wykładowca : Beata Krzyżagórska-Żurek

adwokat, partner zarządzający w kancelarii Krzyżagórska Łoboda i Partnerzy s.p.

Doświadczenia zawodowe Beaty Krzyżagórskiej-Żurek obejmują prawo gospodarcze i korporacyjne, planowanie i doradztwo podatkowe oraz transakcje kapitałowe.

Beata Krzyżagórska-Żurek realizowała wiele transakcji M&A, w tym transakcji project finance oraz private equity, w szczególności uczestniczyła (po stronie właścicieli) w wielu transakcja związanych z wejściem do spółki funduszy private equity, a także współtworzyła  ład korporacyjny (corporate governance) w tych spółkach. Uczestniczyła w postępowaniach przed KNF w sprawach związanych z działalnością towarzystw funduszy inwestycyjnych, funduszy inwestycyjnych, alternatywnych funduszy inwestycyjnych, a także w wielu innych postępowaniach związanych z ich działalnością. Uczestniczyła w wielu procesach sukcesyjnych, w tym także z wykorzystaniem zagranicznych fundacji rodzinnych (fundacji w Lichtensteinie oraz na Malcie), współuczestniczyła w utworzeniu fundacji Semper Simul Foundation oraz Sky Foundation. Opracowała i wdrażała wiele międzynarodowych i krajowych rozwiązań zapewniających optymalizację obciążeń podatkowych. Uczestniczyła w postępowaniach podatkowych i celno-skarbowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Współtworzyła i wdrażała u klientów zasady ładu podatkowego (tax governance).

Beata Krzyzagorska-Żurek uczestniczyła w szeregu międzynarodowych programów naukowych; praktykowała w amerykańskich (m.in. w Schiff, Hardin & Waite, Jenner & Block, Baker & McKenzie) oraz brytyjskich (m.in. w Ince & Co, Cameron McKenna) firmach prawniczych; prowadziła wykłady z zakresu prawa morskiego, ubezpieczeniowego i cywilnego na zagranicznych szkołach wyższych, w tym na Uniwersytecie w Uppsali w Sztokholmie w Szwecji oraz Uniwersytecie w Minnesocie w USA.

Zapisy są dostępne w zakładce "szkolenia". Zapraszamy do udziału.

Logo PIBR Przejdź do strony PIBR