Regionalny oddział w Gdańsku

Zmiany w VAT w 2019 i 2020 r. - 13.12.2019r.

22 listopada 2019 r.

Zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu w godzinach 9.30 - 13.30. Szkolenie zalicza 5 godzin samokształcenia.

Termin: 13.12.2019r., godz. 9.30 - 13.30

Miejsce : Regionalny Oddział PIBR w Gdańsku, Al. Grunwaldzka 212, 80-266 Gdańsk

Cena: 246 zł brutto ( 200 zł netto )

Wykładowca: Wojciech Gandurski - radca prawny.
Partner Zarządzający spółki BG Tax & Legal sp. z o.o.

Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego na wydziale Prawa i Administracji, Kierunek:
Prawo. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie podatku dochodowego od osób
prawnych i podatku VAT. Doświadczenie zdobywał m.in. w PwC oraz Deloitte Poland.
Klientom BG Tax & Legal doradza głównie w przedmiocie prawidłowego rozliczania CIT i
VAT. 
 
Wykładowca w Wyższej Szkoły Biznesu i Administracji, kierunek: Rachunkowość i
Podatki, Studia Podyplomowe oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, kierunek: Doradca podatkowy.
 
Trener z zakresu podatków dochodowych oraz VAT.

Zapisy - Zakładka szkolenia

Program szkolenia:

Zmiany w VAT w 2019 i 2020 r.

  1. Rozbudowa wykazu podatników VAT od 1 września 2019 r.:
    a) zakres danych przechowywanych w rejestrze podatników,
    b) konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub za pośrednictwem rachunku nieujętego w wykazie – nowe sankcje w VAT i CIT.
  2. Rozszerzenie mechanizmu podzielonej płatności (split payment) od 1 listopada 2019 r.:
    a) system split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji,
    b) zasady stosowania mechanizmu podzielonej płatności,
    c) podzielona płatność a zastrzeżenia umowne co do sposób dokonywania zapłaty,
    d) podzielona płatność a zapłata na rzecz podmiotu innego niż sprzedawca,
    e) lista transakcji objętych obowiązkowym mechanizmem split payment,
    f) zasady wystawiania faktur do transakcji objętych obowiązkowym mechanizmem podzielonej płatności,
    g) nowe sankcje za niestosowanie obowiązkowej podzielonej płatności,
    h) nowe regulacje a prywatne rachunki bankowe wykorzystywane w działalności gospodarczej,
    i) podzielona płatność a krajowe transakcje w walucie obcej,
    j) podzielona płatność a transakcje z kontrahentami zagranicznymi,
    k) zasady uwalniania środków z konta VAT,
    l) zmiana zasad stosowania solidarnej odpowiedzialności na gruncie VAT w związku z wprowadzeniem obowiązkowej podzielonej płatności.
  3. Zmiany od 1 listopada 2019 r. dotyczące stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym:
    a) likwidacja odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym w związku z wprowadzeniem obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności,
    b) zasady stosowania odwrotnego obciążenia w okresie przejściowym na przełomie października i listopada 2019 r.
  4. Zastąpienie deklaracji VAT-7 plikiem JPK:
    a) co należy rozumieć przez „likwidację” deklaracji VAT?
    b) zmiana struktury JPK,
    c) wprowadzenie nowej sankcji za przesyłanie ewidencji VAT zawierającej błędy i nieprawidłowości.
  5. Nowa matryca stawek VAT:
    a) modyfikacja zasad stosowania PKWiU,
    b) wprowadzenie nomenklatury scalonej CN jako podstawy identyfikacji towarów na gruncie VAT.
  6. Wiążąca Informacja Stawkowa – nowy instrument ochrony prawnej:
    a) zasady występowania po WIS,
    b) zakres ochrony przysługujący na mocy WIS.
  7. Zmiany w transakcjach międzynarodowych od 1 stycznia 2020 r.:
    a) nowe regulacje dotyczące dokumentowania WDT,
    b) nowe regulacje dotyczące magazynów konsygnacyjnych oraz magazynów typu call-off stock,
    c) nowe zasady rozliczania wewnątrzunijnych transakcji łańcuchowych.
  8. Nowe zasady stosowania kas fiskalnych w 2019 r.:
    a) nowe zasady wystawiania faktur do paragonów,
    b) nowe sankcje przewidziane za nieprawidłowe wystawianie faktur do paragonów,
    c) nowe zasady wystawiania paragonów w przypadku zaliczek,
    d) nowe zasady stosowania zwolnień z kas fiskalnych – sprzedaż na rzecz pracowników,
    e) pozostałe zmiany.
  9. Zmiany w zakresie zasad stosowania zwolnienia podmiotowego dla drobnych przedsiębiorców, u których roczne obroty nie przekraczają 200.000 zł:
    a) wyłączenie ze zwolnienia podatników handlujących sprzętem elektronicznym, RTV i AGD,
    b) wyłączenie ze zwolnienia podatników handlujących częściami motoryzacyjnymi,
    c) wyłączenie ze zwolnienia podatników handlujących preparatami kosmetycznymi i toaletowymi.
  10. Modyfikacja od 1 stycznia 2019 r. zasad stosowania ulgi na złe długi na gruncie VAT:
    a) skrócenie ustawowego terminu korzystania z ulgi na złe długi ze 150 do 90 dni,
    b) warunki formalne korzystania z ulgi na złe długi,
    c) korekta podatku naliczonego przez nabywcę,
    d) regulacje przejściowe dotyczące stosowania ulgi na złe długi na przełomie 2018 i 2019 r.

   11. Nowe regulacje dotyczące zasad opodatkowania bonów, voucherów, kart podarunkowych obowiązujące
         od 1 stycznia 2019 r.:
         a) bony jednego przeznaczenia (SPV) a bony różnego przeznaczenia (MPV),
         b) emisja bonu, transfer bonu, faktyczne wykonanie świadczenia – zasady rozliczania na gruncie VAT,
         c) świadczenia nieodpłatne na rzecz kontrahentów, klientów i pracowników, których przedmiotem są bony,
         d) obowiązek podatkowy, podstawa opodatkowania oraz dokumentowanie obrotu bonami.

Logo PIBR Przejdź do strony PIBR